De buitenkant van een boek beïnvloedt de lezer direct: is het aantrekkelijk? Bevat het foto’s, illustraties of alleen tekst? Is het bedoeld om gelezen te worden of functioneert het meer als een kunstobject? De vormgeving hangt vaak af van wat op dat moment in de mode is en wie het publiek is. Een boek voor Young Adults ziet er anders uit dan een boek voor volwassenen, en historische boeken verschillen sterk van moderne uitgaven.

Tijdens het Tiele-symposium ‘De Buitenkant van het Boek’ op vrijdag 29 november, nemen sprekers Katell Lavéant, Linda Ackermans, Ann Bessemans en Irma Boom je mee in de fascinerende wereld van de buitenkant van het boek. Ook nodigen we je uit om de mini-tentoonstelling ‘Buitenkant van het boek’ te bekijken, die we speciaal voor het symposium hebben ingericht in samenwerking met de KB.

Waar: Aula, KB Den Haag
Wanneer: Vrijdag 29 november
Tijd: 13:00-16:30 met afsluitende borrel
Aanmelden: Het symposium is vrij toegankelijk. Wel graag even aanmelden via info@tiele-stichting.nl