Na maanden van onderzoek, schrijven en herschrijven heb je jouw scriptie met succes afgerond, gefeliciteerd! Natuurlijk ben je trots op je werk, zeker als jouw scriptie goed is beoordeeld. Het is zonde als je scriptie direct in het archief verdwijnt. Door mee te doen aan de jaarlijkse Tiele-scriptieprijs maak je kans op een bedrag van €1.000, gesponsord door de Nederlandse Taalunie.

De Tiele-Stichting looft een prijs uit voor de beste scriptie op het gebied van de boekwetenschap in de ruimste zin van het woord. Deelname staat open voor iedere studerende aan een WO- of HBO-opleiding in Nederland en Vlaanderen. De scriptie moet zijn afgerond en door de onderwijsinstelling aanvaard in het academisch jaar 1 september 2019 1 september 2020.

Prijs en publicatie

Voor de beste inzending looft de Tiele-Stichting een prijs uit van € 1.000,-. Daarnaast ondersteunt de Tiele-Stichting de publicatie van de scriptie in een passend vakblad, op internet of als afzonderlijke publicatie met behulp van een subsidie van maximaal  € 1.000, – afkomstig van de Stichting Frederik Mullerfonds.

Inlichtingen en inzending

De sluitingsdatum voor de inzending is 1 oktober 2020. Inlichtingen over de scriptieprijs zijn te verkrijgen bij Eline Gielen, coördinator van de Tiele-Stichting, e-mail: info@tiele-stichting.nl. Lees hier ook ons reglement.

De scriptie dient bij voorkeur als PDF via email gezonden te worden aan info@tiele-stichting.nl. Bij ontvangst wordt een bevestiging gestuurd.